Muertos-1000.jpg

Dia de Muertos

Saturday, October 30, 2021

Strauss Square

loading
Buy Tickets

Overview

Presented by Anita N. Martinez Ballet Folklorico

Homenaje a los Grandes is a new work to honor the influential voices in Mexican and Mexican American Music. Movers and shakers in the industry such as Ricthie Valens, Selena, Jose Jose and Juan Gabriel. These are artists many Latino families grew up listening to and idealizing. We invite you to celebrate Dia de Muertos. ANMBF will combine the traditional artistry of folklorico and sounds of Mariachi Aguilas de America, with the contemporary sounds of modern Mexican American music, to not only remember these great musicians but also our personal memories woven within these well known songs.

Ticket Holders*: Please review the venue’s COVID-19 Safety procedures here and the venue policies here.

Permitted Items for events in Strauss Square

The following is a list of items that are permitted in Strauss Square unless otherwise noted on the event page:

1. Chairs

  • Structure does not matter
  • Chair leg height not to exceed 4”
  • Here are some examples
    7652-original-fitandcrop-100x100.png 7651-original-fitandcrop-100x100.png 7653-original-fitandcrop-100x100.png

2. Blankets

Prohibited Items for events in Strauss Square

1. Outside Food or Beverages
2. Pets
3. Strollers
4. Smoking
5. Weapons
6. Umbrellas
7. Bags or Coolers
8. Laser Pointers

Bag Policy

As of the 2020 season, ALL bags outside of the parameters below, will not be allowed inside the venue:

  • One bag that is clear plastic or vinyl and does not exceed 12”x6”x12”
  • OR One-gallon clear plastic freezer bag (Ziploc bag or similar) AND a small clutch purse, no larger than 4.5”x 6.5”
  • All clear bags and clutch purses will be screened prior to entry into the venue.

Exceptions:

Patrons who need medical supplies or devices and members of the working media are not subject to the new bag policy, but will need to go through the bag check line at the entry gate for a thorough screening of the bag and the medical items. The person requiring these supplies or devices must accompany the bag at all times. Media and medical exception bags will be tagged once cleared through security.

Los invitamos a unirse a nosotros para recordar con nuestro espectáculo anual del Día de Muertos, Homenaje a los Grandes. Homenaje a los Grandes es una nueva producción creada para honrar las voces influyentes de la música mexicana y mexicoamericana. Conocidos artistas como Lola Beltrán, Selena, José José, Ritchie Valens y Juan Gabriel son las inspiraciónes para este montaje. Estos son los artistas con los que muchas familias crecieron escuchando, idealizando, pues su música está fuertemente ligada a los recuerdos de nuestros seres queridos. ANMBF combinará el arte tradicional del folklorico mexicano y los sonidos del Mariachi Águilas de América, con los sonidos contemporáneos de la música moderna, no solo para recordar a estos grandes músicos sino también para explorar los recuerdos personales tejidos dentro de estas conocidas canciones.

Personas que cuentan con un boleto de entrada *Revisen los procedimientos de seguridad COVID-19 del teatro en este enlace y las regulas del lugar del evento aquí.

Artículos permitidos para la asistencia a eventos en Strauss Square:

La siguiente es una lista de artículos permitidos en Strauss Square a menos que se indique lo contrario en la página del evento:

1. Sillas

  • La estructura no importa
  • La altura de las patas de la silla no debe exceder las 4 pulgadas

2. Mantas

Artículos prohibidos para eventos en Strauss Square

1. Alimentos o bebidas de establecimientos externos
2. Mascotas
3. Carriolas
4. Fumar
5. Armas de cualquier tipo
6. Paraguas
7. Hieleras portátiles
8. Punteros láser

Reglas de equipaje

A partir de la temporada 2020, TODAS las bolsas fuera de los siguientes parámetros no serán permitidas dentro del lugar:

  • Una bolsa de plástico transparente o vinilo que no exceda las 12” x 6” x 12”.
  • O una bolsa de plástico transparente para congelador de un galón (bolsa Ziploc o similar) Y una cartera pequeña, de no más de 4.5 “x 6.5”
  • Todas las bolsas transparentes y carteras de mano serán revisadas antes de ingresar al lugar.

Excepciones:

Los asistentes que necesitan suministros o dispositivos médicos y los miembros del personal de trabajo del establecimiento no están sujetos a la nueva política de bolsas, pero deberán pasar por la línea de verificación de bolsas en la puerta de entrada para una revisión exhaustiva de la bolsa y los artículos médicos. La persona que requiera estos suministros o dispositivos médicos deberán tener la bolsa consigo en todo momento. Las bolsas para personal de trabajo del establecimiento y equipo o suministros médicos se etiquetarán una vez que pasen por seguridad.

Información del Evento
Lugar Strauss Square
Fechas 7:30 p.m. Sábado 30 de octubre de 2021